Perstorp lanceert Gastrivix™ Avi – een unieke darmgezondheidsoplossing die de voordelen van valeriaan- en boterzuur combineert

Perstorp breidt zijn innovatieve assortiment vleeskuikenvoeroplossingen uit na de lancering van Gastrivix™ Avi in de laatste week van maart.

Het bedrijf is de eerste die het commerciële gebruik van valeriaanzuur in diervoeding pioniert, na succesvolle proeven met Gastrivix™ Avi. Net als boterzuur wordt valeriaanzuur van nature aangemaakt door de darm-microbiota van vleeskuikens, zij het in te kleine hoeveelheden voor een optimale darmgezondheid tijdens productiecycli. Perstorp heeft complexe organische chemie gebruikt om esters van valeriaanzuur te creëren, die gedurende vele jaren zijn getest in een groot aantal combinaties met boterzuuresters om de juiste synergie en de beste match met de natuur te ontwikkelen.

Gastrivix™ Avi is ontwikkeld om aan de biologische behoeften van pluimvee te voldoen, de darmintegriteit te ondersteunen en betrouwbare groei en prestaties te bevorderen. Perstorp is van mening dat de oplossing meerdere uitdagingen voor de industrie zal oplossen, door de voervolumes voor de levenscyclus van de vleeskuikens te verminderen, consistente groeiresultaten te bieden en de ROI te verhogen.

Dr. Antonia Tacconi, Global Product Manager of Gut Health bij Perstorp merkte op: "We kunnen nu bewijzen dat de synergie van deze twee veresterde zuren beter werkt dan één. Na meerdere proeven hebben we een betrouwbare en consistente verbetering gezien van FCR voor vleeskuikens dankzij tegen de effecten van boterzuur en valeriaanzuur. Met valeriaanzuur hebben we in wezen het ontbrekende ingrediënt gevonden."

Gastrivix™ Avi is een droog product dat gemakkelijk te hanteren is en geen beperkingen voor gevaarlijke goederen kent en geen geurproblemen heeft. Perstorp is van mening dat Gastrivix™ Avi een nieuwe belangrijke stap vertegenwoordigt in het ondersteunen en verbeteren van de prestaties van dieren. Het product zal het eerste nieuwe product zijn dat wordt geproduceerd op de gloednieuwe ultramoderne productielijn voor poederproducten in de Waspik-fabriek van Perstorp in Nederland.

Gastrivix Avi

Tony Toebak